Notifications

New releases
Gigs in your city

Location

,

If you want to change your current location:

2009
Me and You
2007
April
2006
Turquoise & Crimson
2006
Nude
2000
Music for People
1998
Visual Audio Sensory Theater
VAST Aug 24, 2019
6 hari sahaja lagi Daftarkan lokasi anda di http://bit.ly/MQH1440H Malaysia #QuranHour #MisiAlKahf2019 #BacaFahamAmal #BangsaBerbudiDanPenyayang
VAST Aug 05, 2019
Hargailah Ibu Bapa Mu Selagi Mereka Masih Ada.. Kerana masa bersama mereka terlalu singkat sebenarnya.. Kredit : Mizy Miyajima
VAST Aug 02, 2019
Masih ada iman rupanya ๐Ÿ˜›
VAST Aug 02, 2019
ehemm, masih ada iman rupanya.
VAST Aug 02, 2019
D A K W A H Peluru hanya mampu menembusi satu kepala, sedangkan tulisan mampu menembusi jutaan kepala, maka kalian tulislah perkara yang baikยฒ.
VAST Jul 30, 2019
DAULAT TUANKU Dengan penuh takzimnya kami sekalian rakyat, merafak sembah dan mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada KDYMM Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bersempena Pertabalan Tuanku sebagai Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Ke-16 pada 30 Julai 2019. #VAST #DAULATTUANKU
VAST Jul 28, 2019
Tahniah Kedah! #juara #pialaFA
VAST Jul 22, 2019
MUNSYID MALAYSIA
VAST Jul 15, 2019
Selamat malam semua, ada 1 perkongsian admin nak kongsikan bersama. InsyaAllah ada manfaat bersama. TIDAK SEDAR TUHAN DIPERSALAHKAN Ahad lalu pergi satu kenduri kahwin dah agak lewat petang. Saya cuma minum sahaja. Saya lihat tray buffet kekurangan lauk. Ketika minum di meja, seorang yg mengambil makanan datang duduk sekali dengan saya. "Tak makan ka?" Dia menegur. Tidak, saya masih kenyang". Balas saya. "Tak ada lauk dah. Buat kenduri jemput orang ramai, lauk tak cukup. Malu pada orang, tinggal kuah saja.." Dia merungut. Saya menjawab: "Saya rasa kita kena ingat, rezeki itu ditangan Allah. Allah yg menentukan apa yg kita dapat makan. Jika kita datang rumah kenduri, tak dapat makan, maka tiada rezekilah tu. Tuan rumah telah berusaha nak sediakan bagi cukup, mana ada tuan kenduri merancang utk tak cukup. Tetapi Allah menentukan sebahagian orang tak dpt makan, maka tak cukuplah. Jadi bersyukurlah dengan apa yg ada meskipun sekadar kuah dan nasi. Bukan makan itu matlamat hadir kenduri, tetapi memenuhi jemputan dan menjalin ukhwah itu yg lebih utama". Dia terdiam, merah padam mukanya. Saya nak mengajak semua pembaca menyedari hakikat rezeki ditangan tuhan. Jika pergi kenduri, apa yg tersedia itu rezeki kita, sedap ke tidak, berkenan ke tidak, tinggal kuah dan nasi saja ke, itulah rezeki kita. Jangan sesekali merungut kerana jika kita merungut , kita sebenarnya merungut takdir tuhan. Tidak ada tuan kenduri yg mahu jamuannya tidak cukup, mereka tentu telah berusaha untuk mencukupkan, bahkan cukup atau tidak, terletak kpd ketentuan Allah. Jika anda singgah di R&R dan dapati lauk habis, jangan merungut kata pekedai tak reti berniaga. Apa yg ada itulah rezeki kita. Jika balik rumah, dibawah tudung saji hanya ada nasi dan ikan tamban kering dgn sambal belacan, makanlah, hanya itu rezeki kita. Jangan diherdik isteri yg memasak. Jika tiada rezeki, lauk dimasak jd hangit, periok terbalik, ikan dilarikan kucing dan serba macam sebab tuhan akan jadikan. Berlapang dadalah sebelum menuding tangan menyalahkan orang lain kerana TAKUT KITA TERSALAHKAN TUHAN.. Jika nak makan sedap, nak makan banyak berusahalah sendiri. Jika hanya nak datang mencedok ke dalam pinggan, bersyukurlah dgn apa yg ada. Bukankah ini lebih baik, anda pulang dari jamuan dgn rasa lega dan redha, moga tuhan juga meredhai. Nabi menegah perbuatan mengeji makanan, makan apa yg kita suka, tinggalkan yg tidak suka. Apa yg tidak dapat disuap ke mulut kita itu adalah bukan rezeki kita. Kalau tak elok pada mata kita, tak sedap pada lidah kita, tinggalkan dan jangan merungut, kerana anda mungkin merungut pada rezeki yg Allah beri. Dan lagi satu. *Ingatlah... Setiap rezeki yg kita perolehi...belum tentu ianya semua milik kita* *Dan ada sebahagian nya Tuhan telah peruntukkan utk rezeki orang lain*
VAST Jul 03, 2019
ANAK Ibu : Ustaz, saya penatlah, anak-anak aktif, cakap kena jerit-jerit, rumah semak. Ustaz ada ayat tak, nak bagi anak dengar cakap? Sang faqir : Ayah mereka buat apa? Ayah : Saya pun larang juga ustaz, kadang-kadang tak sabar, rotanlah habuannya, oklah sekejap. Lepas tu, ulang balik. Naik penat dah. Sang faqir : Anak berapa orang ya? Ayah : 4 orang, ustaz. Semua hero. Ibu : Lasak ustaz. Kot kalau ada ayat pelembut hati untuk anak-anak bagi dengar cakap, bagilah ustaz. Kami cuba. Sang faqir : Umur berapa ya anak-anak? Ibu : Yang sulung 10 tahun, yang kedua 7 tahun, yang ketiga 5 tahun, yang bongsu 3 tahun. Sang faqir : So, sekarang nak ayat bagi anak lembut hati, dengar cakap la ye? Ibu dan Ayah sama-sama mengangguk. Sang faqir : Sebelum saya nak bagi ayat untuk amalan, saya ada soalan nak tanya. Boleh? Ayah : Boleh ustaz. Boleh. Sang faqir : Sekarang masing-masing lasak, โ€˜tak dengarโ€™ cakap, rumah semak. Nak tanya, masa mereka berumur 18 atau 20 tahun, agak-agak rumah semak lagi tak? Boleh Nampak mereka berlari-lari dalam rumah tak? Ada Nampak mereka lompat-lompat atas sofa di rumah tak? Ada Nampak mereka main air dalam bilik air tak? Ada Nampak mereka tukar-tukar baju, kemudian datang depan kita, tanya kita, โ€œmak ayah, cantik tak?โ€ Agak-agak dalam 8 tahun lagi, ada Nampak tak semua itu dalam rumah kita? Ibu dan ayah tertunduk diam. Si ibu menitiskan air mata. Si ayah terdiam. Sang faqir : Fitrah anak-anak adalah bermain. Kita sebagai ibubapa tidak boleh halang fitrah tersebut. Kita boleh bentuk fitrah tersebut. Kerja dengan mereka. Komunikasi. Itulah ayat pelembut hati untuk anak-anak. Cuba kita periksa, berapa kali dalam sehari kita baca Al Quran dengan mereka? Berapa kali kita ceritakan kisah-kisah para Nabi dan Rasul serta Sahabat atau Para Ulama kepada mereka? Berapa kali kita sentuh anak kita dengan belaian? Berapa kali kita peluk anak kita? Berapa kali kita cium anak kita? Berapa kerap kita berbual dengan anak-anak kita? Agak-agak dalam 8 tahun lagi, kita boleh kah buat semua tu pada mereka? Kita asyik fikir, yang kita perlukan ketenangan, ada kita fikir yang mereka perlukan kasih sayang? Anak kita nakal, berlari sana sini, lompat sana sini. Sedarkah kita, mereka sedang menegur kita? โ€œMak ayah, kami kekurangan belaian, belailah kami.โ€ 8 tahun lagi, tuan puan. 8 tahun lagi. Kita tidak akan nampak dah situasi sekarang. Yang kita Nampak waktu itu adalah kenangan tempat mereka melompat, tempat mereka berlari, tempat mereka jatuh. Kita sebagai ibubapa bukan sekadar membilang hari untuk umur kita, tetapi kita perlu mengira hari umur anak-anak, mereka akan semakin membesar, tidak lama, jika dikira, sebentar sahaja semuanya pantas berlalu. Kenapa perlu BUANG MASA? Bentuk mereka, main bersama mereka. Ajak mereka kerja bersama. Bukan mereka kerja untuk kita. Melarang mereka, hanya akan sekadar membuatkan mereka lebih memberontak. Peluklah mereka, ciumlah mereka, berbuallah dengan mereka dan belailah mereka. Kerana 8 tahun lagi, semua itu sudah terhad untuk kita lakukan. (Ibu dan Ayah tadi menangis) Ibu : Saya salah ustaz. Saya bukan ibu yang baik. Memang saya asyik marah saja anak, saya tak perasan pun mereka kurang belaian saya. Saya salah. Ayah : Saya pun asyik marah-marah diorang ustaz. Tak terlewat lagi kan untuk saya ubah, ustaz? Sang faqir : Tidak terlewat, tuan puan. Masih sempat. Tuan puan tidak salah dan bukan ibubapa yang jahat tetapi kita tidak faham. Masih sempat untuk ubah suasana. Ayah : Terima kasih ustaz atas nasihat. Ibu : Terima kasih ustaz. Sang faqir : Sama-sama. BarakALLAHu Fiikum. Semoga sentiasa bahagia dalam Rahmat dan Redha ALLAH. Mereka berlalu. Kepada ibubapa lain. Ingatlah, 8-10 tahun bukan masa yang panjang, singkat sahaja untuk pembesaran anak-anak. Hargai setiap detik itu. Supaya kita tidak menyesali setiap detik itu suatu masa nanti. Wassalaam. #copypaste
VAST Jun 12, 2019
ุงู†ุง ู„ู„ู‡ ูˆุงู†ุง ุงู„ูŠู‡ ุฑุงุฌุนูˆู†.. . ุงู„ู„ู‡ู… ุงุบูุฑ ู„ู‡ู… ูˆุงุฑุญู…ู‡ู… ูˆุนุงูู‡ู… ูˆุงุนู ุนู†ู‡ู…. ุงู„ู„ู‡ู… ุงุฌุนู„ ู‚ุจูˆุฑู‡ู… ุฑูˆุถุฉ ู…ู† ุฑูŠุงุถ ุงู„ุฌู†ุฉุŒ ูˆู„ุง ุชุฌุนู„ ู‚ุจูˆุฑู‡ู… ุญูุฑุฉ ู…ู† ุญูุฑ ุงู„ู†ูŠุฑุงู†ุŒ ุงู„ู„ู‡ู… ุถุงุนู ุญุณู†ุงุชู‡ู…ุŒ ูˆุชุฌุงูˆุฒ ุนู† ุณูŠุฆุงุชู‡ู…ุŒ ูˆุงุฑูุน ุฏุฑุฌุงุชู‡ู…ุŒ ู…ุน ุงู„ู†ุจูŠูŠู† ูˆุงู„ู…ุฑุณู„ูŠู† ูˆุงู„ุดู‡ุฏุงุก ูˆุงู„ุตุงู„ุญูŠู† ูˆุฌุงุฒู‡ู… ุนู†ุง ูˆุนู† ุงู„ู…ุณู„ู…ูŠู† ุฎูŠุฑ ุงู„ุฌุฒุงุก... . ุฑูŽุจู‘ูŽู†ูŽุง ุงุบููุฑ ู„ูŽู†ุง ูˆูŽู„ูุฅูุฎูˆูฐู†ูู†ูŽุง ุงู„ู‘ูŽุฐูŠู†ูŽ ุณูŽุจูŽู‚ูˆู†ุง ุจูุงู„ุฅูŠู…ูฐู†ู ูˆูŽู„ุง ุชูŽุฌุนูŽู„ ูู‰ ู‚ูู„ูˆุจูู†ุง ุบูู„ู‘ู‹ุง ู„ูู„ู‘ูŽุฐูŠู†ูŽ ุกุงู…ูŽู†ูˆุง ุฑูŽุจู‘ูŽู†ุง ุฅูู†ู‘ูŽูƒูŽ ุฑูŽุกูˆููŒ ุฑูŽุญูŠู…ูŒ ... ุขู…ูŠู† ูŠุง ุฑุจ ุงู„ุนุงู„ู…ูŠู† ...
VAST Jun 11, 2019
Assalamualaikum semuaa! Tgh beraya lg ke tu? Jemput la kami dtg beraya. #rayakansebulan
VAST Jun 06, 2019
Selamat hari raya maaf zahir dan batin ! Beraya ke mana hari ni?
VAST May 27, 2019
Dah masuk 10 Ramadhan terakhir ni Jom pulun ibadat!
VAST May 13, 2019
Amalkan pemakanan yg sihat di bulan puasa ini #sudutsihat
VAST May 09, 2019
#sudutilmu
VAST May 08, 2019
Setiap perbuatan yang dilakukan kerana Allah pasti ada ganjarannya. Semoga semua perkara yg kita lakukan tidak menjadi sia-sia. So macam mana puasa ke tiga ni? Dah rasa lelah ke? ๐Ÿ˜
VAST May 05, 2019
Selamat menyambut bulan Ramadhan pada semua sahabat VAST. Semoga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya.
VAST May 04, 2019
Hukum solat tarawikh bersendirian #sudutilmu
VAST May 03, 2019
Salam jumaat sahabat VAST ! Dah bersediakah kita? #bulanyangdinanti #ramadhan1440h
VAST May 02, 2019
Alhamdulillah.. Welcome brother ๐Ÿ˜Š #islamitudamai
VAST May 01, 2019
Motivation for your tomorow. "Ciptaan Allah semuanya sempurna, tiada cacat celanya. Sekecil2 salji yang jatuh mempunyai bentuk yang sgt cantik, so apa yg membuatkan anda Berfikir hidup anda tidak bermakna? Masih diberi peluang, ayuh ubah!
VAST May 01, 2019
Timeline Photos
VAST Apr 25, 2019
Korang rasa siapa agaknye dalam gambar ni? ๐Ÿ˜‚
VAST Apr 24, 2019
Assalamualaikum dan slamat ptg semuanya! Ke topik bola kita hari ni! Korang sokong pasukan mana? Agak2nye kan sape menang eh? ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‚